Barion Pixel

Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2022.11.30

Kérjük, mielőtt vásárlását véglegesítené olvassa el figyelmesen az ÁSZF-ben foglaltakat és csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

Jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén a jogszabály alapján Ön minősül ajánlattevőnek, a Webáruház az Ön ajánlatát elfogadja és így jön létre közöttünk a szerződés.

Mit tartalmaz a dokumentum?

  • a cégünk legfontosabb adatait, elérhetőségeit
  • alapvető fogalmakat
  • a honlap használatával, valamint a megrendeléssel kapcsolatos információkat
  • az Önre, mint Vásárlóra, és Ránk, mint Eladókra vonatkozó jogokat és kötelezettségeket
  • szállítási és fizetési feltételeket
  • az elállási jogról szóló tájékoztatást és a gyakorlásával kapcsolatos feltételeket
  • a jótállásról, kellékszavatosságról és termékszavatosságról szóló tájékoztatást
  • az Ön rendelkezésére álló jogérvényesítési lehetőségek részletes bemutatását
  • teljesítési határidőkre vonatkozó szabályokat
  • felelősségi szabályokat, egyéb rendelkezéseket

Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai:

  • Név: Kiss Vivien
  • Székhely: 6347 Érsekcsanád Dózsa György út 151.
  • Levelezési cím: 6347 Érsekcsanád Dózsa György út 151.
  • Nyilvántartásba vevő hatóság: NAV Bács-Kiskun Megyei Adó- és Vámigazgatósága
  • Nyilvántartási szám: 57654186
  • Adószám: 59607049-1-23
  • Telefonszám: +36306770070
  • E-mail: kisvivah@gmail.com
  • Honlap: https://magicfire.hu
  • Bankszámlaszám: 107107003547388996251100005 03547388996251100005

Alapvető fogalmak:

  • áru: eladásra szánt termék. Termelő tevékenység, munka, gyártás eredménye, amely adásvétellel kerül forgalomba
  • felek: Eladó és Vevő együttesen
  • fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje
  • fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
  • gyártó: az áru előállítója, vagy importált áru esetén az árut az Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki vagy amely az áru nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel
  • honlap: Internetes tartalom, önálló elérhetőséggel. Egy összetett információs felület, amely általában több összefüggő oldalból áll, ahol képeket, írott szöveget, mozgóképeket, hanganyagot találunk. Ezeket internetes böngésző programokkal érhetjük el, és távoli számítógépeken találhatók. Sok esetben az ott lévő tartalom a saját számítógépünkre részben vagy egészben letölthető. Pl.: jelen Weboldal, mely a szerződés megkötésére szolgál
  • szerződés: a weboldalon keresztül történő adásvételi szerződés, mely a Vevő és az Eladó között jön létre
  • távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében, a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
  • termék: céltudatos, szervezett tevékenység befejezett eredménye, amit mások annyira hasznosnak tartanak, hogy hajlandóak érte cserébe más értékes dolgot adni. (pl.:a Honlap kínálatában szereplő, értékesítésre szánt birtokba vehető forgalomképes ingó dolog/dolgok, mely(ek) a Szerződés tárgyát képezheti(k) a Vásárló megrendelése esetén)
  • vásárló: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
  • jótállás: a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti, 1.) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően, vagy annak hiányában önként vállal; valamint 2.) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás
  • vételár: az áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás

Vonatkozó jogszabályok:

  • évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
  • évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
  • A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet

A Szerződés nyelve:

  • A Szerződés nyelve magyar

A honlap használatával, valamint a megrendeléssel kapcsolatos információk:

  • Regisztráció: a Honlapon történő vásárlásnak nem feltétele az érvényes regisztráció.
  • Amennyiben Ön mégis regisztrálni kíván, a következő szabályok érvényesek:
  • Regisztrálni a „Regisztráció” gombra kattintással lehetséges. Meg kell adnia az e-mail címét és egyéb adatokat. (A belépési adatok, különös figyelemmel a jelszó titokban tartása az Ön felelőssége. Amennyiben a jelszava harmadik személy tulajdonába kerül, köteles azt megváltoztatni azonnali hatállyal, ha pedig visszaélést észlel, köteles haladéktalanul jelezni Webáruházunknak.)
  • Sikeres regisztrációt követően a megadott adatokkal tud belépni a fiókjába.
  • Annak érdekében, hogy adatai naprakészek legyenek fontos, hogy az adatváltozást követően az adatokat változtassa meg a regisztrációs felületünkön is.
  • Jogában áll a regisztráció törlését kérni. Amennyiben üzenete megérkezett hozzánk, ezzel kapcsolatos kéréséról webáruházunk köteles azonnali hatállyal törölni a kívánt fiókot. Adatai törlésre kerülnek, azonban előző rendeléseiről szóló információk rendszerünkben maradnak, ezek nem eltávolíthatóak.
  • A Honlapon megjelenített Termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon (bruttó) van feltüntetve. A Termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a szállítás költségét, sem az esetleges fizetési móddal kapcsolatos plusz költséget. A termékek ára forintban értendők.
  • A termék kiválasztása: a Weboldalon szereplő termékre kattintva láthatja annak pontos adatait. (mint pl.: pontos kinézet, cikkszám, ismertetőjel, valamint a vételár. A honlapon feltüntetett vételár az az ár, melyet a vásárlónak meg kell fizetni.)
  • Termék kosárba helyezése: amennyiben egyes termékeink elnyerték tetszését a „kosárba” gomb megnyomásával helyezheti azokat virtuális kosarába. A kosárba helyezés nem jár fizetési kötelezettséggel, hiszen nem minősül ajánlattételnek.
  • A kosár tartalmát a kosár menüre/ikonra kattintással tudja megtekinteni.
  • A kosár tartalmát a megrendelés véglegesítése elött tetszés szerint növelheti, csökkentheti, törölheti, ill. új megvásárolni kívánt árucikket is adhat hozzá.
  • Amennyiben rendelkezik kedvezményre jogosító (érvényes) kóddal azt a termékek felsorolása alatt aktiválhatja.
  • Megrendelés elindítása: amennyiben véglegesnek ítéli kosara tartalmát, a fizetés gombra kattintva megkezdődik a fizetés folyamata. Először meg kell adnia az adatait (név, email cím, telefonszám, szállítási cím), ezt követően ki kell választania a kiszállítás módját, majd a fizetési módot. Ezt követően megjelenik a teljes fizetendő összeg (termékek ára + esetleges szállításiköltség + esetleges fizetési költség – esetleges kedvezményes összeg).
  • Amennyiben Ön regisztrált vásárlónk, a rendszerünkben lévő adatait (név, email cím, telefonszám, szállítási cím) automatikusan beírja a rendszer. (Amennyiben változás lépne fel bármely adatában, kérjük javítsa azt az „Adataim” fülön.
  • Fontos, hogy a megrendelés véglegesítése elött ellenőrizze megadott adatait.
  • Amennyiben megfelelőnek ítéli az Ön által összeállított rendelést (ajánlattételt), Ön a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén, fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen Általános Szerződési Feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
  • Amint megérkezik rendszerünkbe az Ön megrendelése, egy automatikus e-mailt fog kapni levelező rendszerébe, mely tartalmazza az összes adatot, az automatikus visszaigazolást, valamint a Webáruház szerződéses nyilatkozatát. Ha eltérést észlel bármely adatban kérjük jelezze felénk! Amennyiben 24 órán belül nem kapja meg az említett emailt kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot!

AZ Önt és Minket érintő kötelezettségek:

  • Az Ön és a Webáruház között online módon megkötött Termék adásvételére vonatkozó szerződés elektronikus úton megkötött adásvételi szerződésnek minősül. Az adásvételi szerződés alapján a Webáruház dolog tulajdonjogának átruházására, Ön a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.
  • Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg a Webáruháztól az elküldött rendelésére, vagyis az ajánlat elfogadására (teljesítésére) vonatkozó ajánlatot elfogadó visszaigazoló e-mailt.
  • Amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg mert, Ön
  • hibás e-mail címet adott meg,
  • nem tud üzenetet fogadni tárhelyének telítettsége miatt,

a Webáruházunk kizárja felelősségét az Ön által létrejött megrendelés meghiúsulásáért és a szerződés létrejöttének elmaradásáért.

  • Hibás ár: a legnagyobb odafigyelés ellenére is előfordulhatnak hibásan (a piaci ártól irreálisan eltérő) feltüntetett árak. Ilyen nyilvánvaló hibásan feltüntetett ár:
  • 0 Ft-os ár a Weboldalon feltüntetett termék(ek)nél
  • kedvezmény esetén, ha a kedvezmény ténylegesen nem megfelelően csökkenti a feltüntetett termék(ek)nél az árat
  • tényleges árcsökkentés szándéka nélkül, a piaci árnál jóval alacsonyabban kerülnek ki a termék(ek) árai

Ilyen esetekben a Webáruház jogosult :

  • elutasítani az Ön által létrejött ajánlatot, mely a Webáruház irreális áru termékeiről szól ÉS
  • a Webáruház már a piaci értéknek megfelelő áron tesz ajánlatot Önnek, melyet természetesen nem köteles elfogadni VAGY
  • a téves árnak köszönhetően az ajánlattételi folyamat eredménytelenül lezártnak és semmisnek minősül.

Fizetési módok:

  • Weboldalunkon jelenleg 3 fizetési forma közül választhat tetszése szerint:
  • Banki átutalás: a megrendelése ellenértékét a kiszállítást, valamint átvételt megelőzően banki átutalással egyenlítheti ki. Minden esetben várja meg Webáruházunk visszaigazoló e-mail-jét, mely tartalmazza az átutaláshoz szükséges adatokat.
  • Bankkártyás fizetés: a megrendelése ellenértékét a kiszállítást, valamint átvételt megelőzően a Webáruházzal szerződésben álló pénzügyi szolgáltató rendszerében bankkártyájával, biztonságosan egyenlítheti ki. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013
  • Utánvét: a megrendelése ellenértékét a kiszállítást végző személynél készpénzben/bankkártyával egyenlítheti ki a csomag átvételekor. Az utánvét plusz költsége +500Ft, ezért érdemes inkább a bankkártyás vagy banki átutalásos opciót választani, hiszen ezeknél az opcióknál nincs plusz költség.
  • A Webáruházunk számlát állít ki a megrendeléséről, melyet elektronikus üzenetben vagy csomagjában juttatjuk el Önhöz.

Szállítási információk:

  • Házhozszállítás: amennyiben ezt az átvételi módot választja, kérjük, hogy olyan szállítási címet adjon meg, ahol napközben elérhető. Amennyiben Ön nem tartózkodik a megadott címen, a kiszállítás meghiúsul, a kiszállító egység felveszi Önnel a kapcsolatot, hogy a következő alkalommal hol, ill. mikor kísérelje meg csomagja kiszállítását. A futárszolgálat összesen 2x kísérli meg a kiszállítást.                                                                                                                                                        A házhozszállítás költsége 1799 Ft. 
  • Átvételi pont: amennyiben ezt az átvételi módot választja, kérjük, hogy minden esetben várja meg (vagy Webáruházunk által, vagy annak megbízottja által) az átvétel lehetőségét jelző emailt és/vagy smst-t. Átvételi ponton történő átvétel költsége 1299 Ft.
  • 000 Ft feletti megrendelés esetén, a házhozszállítás és a csomagpontra történő szállítás ingyenes.
  • Ön a csomag átvételekor köteles megvizsgálni, hogy a csomag sérülés mentes-e. Amennyiben sérülést vesz észre, kérje a kézbesítőtől jegyzőkönyv felvételét.
  • A Webáruházunk a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb 30 napon belül köteles kiszállítani csomagját. A pontos szállítási határidőről tájékozódhat a weboldalunk kezdőlapjának tetején, illetve a visszaigazoló e-mailben is feltüntetésre kerül. Webáruházunk a tőlünk telhető legkorábbi időpontban átadja csomagját a futárszolgálatnak. A Webáruház és/vagy a futárcég a szállítás napjáról e-mailben és/vagy sms-ben előzetesen értesíti Önt.
  • Késedelem esetén a Vásárló jogosult póthatáridő megszabására. Amennyiben a Webáruház nem teljesíti azt, a Fogyasztónak lehetősége van a szerződéstől elállni.
  • A Vásárló póthatáridő kitűzése nélkül is jogosult a szerződéstől elállni, ha
  • a Webáruház a szerződés teljesítését megtagadja vagy,
  • a szerződést a Felek megállapodása szerint, vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.

Elállási jogról szóló tájékoztatás

  • Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
  • A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A terméket a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül van lehetősége indoklás nélkül a szerződéstől elállni.
  • A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a Termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
  • A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.
  • Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi.
  • A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
  • Az Webáruház a Fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
  • A fogyasztó elállási jogát nem gyakorolhatja abban az esetben, ha a megrendelést egyértelműen a fogyasztó személyére szabták (egyedi megrendelés), tehát az nem egy előre legyártott, úgymond szabvány termék.
  • A Webáruház köteles e-mailben észszerű határidőn belül visszaigazolni a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését, különösen akkor, ha a Fogyasztó a Honlapon biztosított módon küldte be elállási nyilatkozatát (például webűrlapon).
  • A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt Terméket a Webáruház által a Honlapon feltüntetett visszavételi címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő akkor tekinthető betartottnak, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt postára adja vagy az általa megbízott futárnak átadja a termék(ek)et.
  • A Termék(ek) visszaküldési költségét a Fogyasztót terheli, kivéve, ha arról a Webáruházunk máshogy nem nyilatkozik. Amennyiben a Webáruházunk nem nyilatkozik arról, hogy átvállalja a visszaküldés költségét, úgy az utánvétes csomagot nem köteles átvenni.
  • A fogyasztót a visszaküldési költségen kívül más nem terheli.
  • A Webáruház köteles haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó által küldött elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni a vásárláskor felmerült, a vásárló által megfizetett összeget. A visszatérítés vonatkozik minden ellenszolgáltatásra, tehát a termék árára, illetve a fuvarozási költségre (kivéve akkor, ha a Fogyasztó a legolcsóbb szállítási módtól eltérő opciót választott).
  • A Webáruház visszatarthatja a visszatérítést mindaddig, míg a Terméket/Termékeket vissza nem kapta, vagy a Fogyasztó nem igazolja hitelesen, hogy a Terméket/Termékeket visszaküldte.
  • A visszatérítést Webáruházunk a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra kívánja elutalni.

Kellékszavatosságról, termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

  • A jótállás és a szavatossági jogok egymás mellett érvényesülnek. Alapvető különbség köztük, hogy jótállás esetén a Fogyasztó számára kedvezőbben vannak megállapítva a bizonyítási teher szabályai.
  • Hibás teljesítés: hibás teljesítésnek minősül az, ha a termék nem felel meg a forgalomba hozatalkor érvényes minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a Weboldalon feltüntetett tulajdonságokkal. Nem minősül hibás teljesítésnek az, ha a termék problémáiról a Fogyasztónak tudnia kellett volna, tehát a hibát a Weboldal feltüntette. Fogyasztói szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
  • Kellékszavatosság: Ön a Webáruház hibás teljesítése esetén a Webáruházzal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Fogyasztói szerződéskötés keretein belül vásárolt Termékek esetén az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő van. Ez alatt az idő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a hibákért, melyek a termék átvételének időpontjában már léteztek. Amennyiben letelik a két év a Fogyasztó a termékszavatossági jogát már nem érvényesítheti. Amennyiben nem fogyasztói szerződés keretein belül történt a vásárlás a jogosult 1 éven belül érvényesítheti szavatossági igényét.

Kellékszavatosság keretében érvényesíthető igények:

Ön kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve akkor, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Webáruház számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel jár. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte (esetleg nem kérhette), úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, illetve a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Amennyiben a Webáruház megdönti, azaz bizonyítja, hogy a termék hibája már az Ön részére való átadást követően keletkezett mentesül a szavatosság alól. Azonban a teljesítéstől számított hat hónap eltelte után már köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  • Termékszavatosság: Amennyiben a Fogyasztó (Vásárló) hibát fedez fel a terméken (ingó dolog), úgy elállhat, vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Ön azonban nem érvényesítheti a termékszavatosság és a kellékszavatosság jogát egymással párhuzamosan. Amennyiben él a termékszavatossággal, a Webáruházunk a problémás Terméket kijavította/kicserélte, úgy Ön élhet ezen részre vonatkozó kellékszavatossággal. Termékszavatosság esetén az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő van. Ez alatt az idő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a hibákért, melyek a termék átvételének időpontjában már léteztek. Amennyiben letelik a két év a Fogyasztó a termékszavatossági jogát már nem érvényesítheti. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

Termékszavatosság alól mentesül a Webáruház, ha bármely pont legalább egyikét bizonyítja:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
  • Jótállás: Ezen jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő Vásárló érvényesítheti. A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
  • 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
  • 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  • 250 000 forint eladási ár felett három év.

Ezen határidők túllépése a jótállás jogának elvesztésével jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Ön részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha Ön a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. A jótállási idő a Terméknek vagy a Termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) Termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Webáruház mentesül a jótállási kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka már a teljesítést követően keletkezett.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén Ön:

  • kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve akkor, ha az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Webáruház számára más igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel jár, figyelembe véve a Termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyosságát és a jótállási igény teljesítésével az Önnek okozott érdeksérelmet.
  • amennyiben a Webáruház a kijavítást vagy kicserélést nem vállalja a megfelelő határidőn belül, Ön a választása szerint a vételár leszállítását kérheti, a Webáruház költségére Ön kijavíttathatja mással, vagy saját maga is megteheti.

Amennyiben a hiba a termék átadását követően keletkezett nem érvényesíthető rá a jótállás. Pl.:

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Webáruház, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás okozta sérülés.

Amennyiben élni kíván a jótállás jogával, úgy azt a Webáruház székhelyén, telephelyén, fióktelepén, illetve a Webáruház által a jótállási jegyen  feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. Ezt az igényt a megadott elérhetőségeken keresztül jelentheti be.

A szerződés megkötésének bizonyítása Önt terheli (számla, nyugta).

 

  • A Webáruház köteles az Ön által nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet felvenni, és annak másolatát késedelem nélkül, igazolható módon az Ön rendelkezésére bocsátani. Ha az Ön által bejelentett szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségéről annak bejelentésekor a Webáruház nem tud nyilatkozni, álláspontjáról öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni Önt. A Webáruház a jegyzőkönyvet felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság számára bemutatni. Webáruházunk igyekszik a javítást/cserét 10 napon belül lebonyolítani, azonban ha ez nem megvalósítható köteles felvenni Önnel ez ügyben a kapcsolatot és tájékoztatni az esetleges határidőről.
  • Amennyiben a termék cseréje nem lehetséges Webáruházunk köteles az Ön által bemutatott vételárat 8 napon belül visszatéríteni. (A 8 napos határidő akkor indul, ha javításra előírt 30 nap letelt.)
  • A jótállási idő a Terméknek vagy a Termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) Termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
  • Amennyiben Ön 3. napon belül jelzi felénk a meghibásodást, úgy a Webáruház nem hivatkozhat többletköltségre, hanem haladéktalanul köteles kicserélni a Terméket (amennyiben az a rendeltetés szerű használatot gátolja).
  • Ugyan azon hiba miatt nem illeti meg kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény párhuzamos érvényesítése. A jótállás tehát nem érinti az Ön jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
  • Amennyiben Ön és a Webáruház közt nem sikerül békés úton megállapodni, úgy Ön Békéltető Testületi eljárást kezdeményezhet.
  • Webáruházunk nem vállal felelősséget olyan károkért, melyek gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, nem rendeltetés szerű használatából erednek.

Panaszügyintézés:

  • Ön panaszt tehet a Webáruháznál, a Webáruház illetve a Webáruház nevében eljáró személy magatartására, tevékenységére, vagy mulasztására, ami az Ön részére való forgalmazással, illetve értékesítéssel közvetlen kapcsolatban áll.
  • Panaszt szóban valamint írásban is tehet.
  • A panaszt a fent említett bármely elérhetőségünkön megteheti.
  • Szóbeli panasz: amennyiben a panasz megtétele telefonon, szóban történik, úgy a Webáruház köteles azonnali segítségnyújtásra, a probléma orvoslására. Amennyiben ez nem megoldható, a Webáruház panaszáról jegyzőkönyvet vesz fel. Amennyiben jegyzőkönyv felvételére van szükség, úgy legkésőbb 30 napon belül elküldi Önnek annak másolatát, illetve érdemi válasszal szolgál.
  • Írásbeli panasz: a Webáruház a hozzá írásban beérkezett panaszt 30 napon belül köteles érdemben megválaszolni az Ön részére.
  • Amennyiben panaszát a Webáruház elutasítja Önt indoklással együtt tájékoztatja. Amennyiben elutasítást közöl a Webáruház , úgy köteles tájékoztatni Önt, hogy mely hatóságnál/Békítő testületnél kezdeményezhet eljárást panaszával. A Webáruház tájékoztatásában szerepelnie kell, hogy mely az illetékes hatóság, illetve az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető testület székhelye, telefonos és internetes elérhetősége, valamint levelezési címe. A tájékoztatásban szerepelnie kell még, hogy a Webáruház a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Jogérvényesítés:

  • Amennyiben az Ön és a Webáruház közötti fogyasztói jogvita nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat, és kezdeményezheti a testület eljárását, illetve fordulhat a Webáruház székhelye szerint illetékes békéltető testülethez is, továbbá a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára:
  • Békéltető testületi eljárás
  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
  • Vitarendezési eljárás az EU online vitarendezési platformján keresztül
  • Bírósági eljárás kezdeményezése
  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése:

Békéltető testületek elérhetősége:

 

http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

 

 

Amennyiben a Webáruház és a Fogyasztó közt nem születik megegyezés, úgy a Fogyasztó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulni. (Ennek azonban az az előfeltétele, hogy a Fogyasztó megkísérelte a Webáruházhoz közvetlen eljuttatni panaszát, ezáltal megkísérelte közvetlen elrendezni a vitát.

 

A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában Fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

 

A békéltető testület hatáskörébe tartozik, hogy a fogyasztói jogvita bíróságon kívül kerüljön rendezésre. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a Fogyasztó és Webáruház közti probléma megoldását. Amennyiben eredménytelenség lép fel, úgy az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Webáruház kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

 

A békéltető eljárás a fogyasztó általi kérelem benyújtásával indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. Az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

 

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  • a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  • a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  • ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  • a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  • a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  • a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  • a testület döntésére irányuló indítványt,
  • a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Fogyasztó bizonyítékként hivatkozik (a Webáruház írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről). Amennyiben a Fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

 

A Webáruháznak a békéltető testületi eljárás során együttműködési kötelezettsége van. Ennek megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóságra száll át az ügy hatásköre. A Webáruházak jogsértő magatartása ellen kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, arról való eltekintésre nincs lehetőség, az nem mellőzhető a kis- és középvállalkozások esetén sem.

 

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet.

 

Az eljárás keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a Webáruház székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

 

A békéltető testület egyezséget próbál meg létrehozni a Fogyasztó (Vásárló) és a vállalkozás (Webáruház) között, ennek hiányában pedig dönt az ügyben. Fontos, hogy a vásárló csak szerződésének teljesítésével, azaz egyedi jogvitájával kapcsolatban fordulhat a testülethez, más, a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörébe tartozó ügyben (pl. megtévesztés, ár feltüntetés stb.) nem, ilyen esetben a békéltető testület átteszi az ügyet a fogyasztóvédelmi hatósághoz.

 

 

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

 

 

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
Email: info@baranyabekeltetes.hu

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
Email: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

 

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
Email: bekeltetes@bmkik.hu

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
Email: bekeltetes@bokik.hu

 

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
Email: bekelteto.testulet@bkik.hu

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
Email: bekelteto.testulet@csmkik.hu

 

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
Email: fmkik@fmkik.hu

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
Email: bekeltetotestulet@gymskik.hu

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
Email: bekelteto@hbkik.hu

 

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
Email: hkik@hkik.hu

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
Email: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
Email: bekeltetes@kemkik.hu

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
Email: nkik@nkik.hu

 

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
Email: pmbekelteto@pmkik.hu

 

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
Email: skik@skik.hu

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
Email: bekelteto@szabkam.hu

 

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
Email: kamara@tmkik.hu

 

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
Email: vmkik@vmkik.hu

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
Email: bekelteto@veszpremikamara.hu

 

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
Email: zmbekelteto@zmkik.hu

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál:

Amennyiben Ön fogyasztói jogainak megsértését észleli, a lakóhelye szerinti illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál tehet panaszt.

 

A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

 

A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre, vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel a Webáruház piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. Az Ön egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, így a fogyasztóvédelmi hatóság átruházza a kérelmező ügyét a békéltető testülethez.

  • Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

 

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével (maradéktalanul) és annak elektronikus beküldésével, így elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

 

Általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatalokat jelölte ki a jogszabály. A kormányhivatalok elérhetősége: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

 

  • Bírósági eljárás kezdeményezése:

Amennyiben a Vásárló nem fordult békéltető testülethez, esetleg az nem vezetett eredményre, úgy a jogvita rendezését lehetősége van bíróság elé terjeszteni a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

 

A pert keresetlevéllel kell megindítani. A keresetlevélhez csatolni kell minden olyan okiratot, és annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Vásárló.

 

A keresetlevél tartalma:

  • az eljáró bíróság;
  • a feleknek, valamint a felek képviselőinek neve, lakóhelye és perbeli állása;
  • az érvényesíteni kívánt jogok, az annak alapjául szolgáló tények és azok bizonyítékai;
  • azok az adatok, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
  • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelme.

Teljesítési határidő

  • A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 munkanap. Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az Eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni.

Egyéb rendelkezések:

  • A Vásárló a Honlapot csak és kizárólag a saját felelősségére használja, illetve elfogadja azt, hogy a Webáruház nem vállal felelősséget a használata során felmerülő károkért (pl. szándékosan vagy bűncselekménnyel okozott károkért, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően).
  • A Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
  • A Vásárló által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Webáruház jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Webáruház jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.
  • A Webáruház oldalai olyan linkeket tartalmazhatnak, amelyek más Webáruházak oldalaira vezetnek át. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért a Webáruház nem vállal felelősséget.
  • Amennyiben a Vásárló a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, kérjük, hogy azt haladéktalanul jelezze a Webáruház felé. Amennyiben Webáruház jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
  • A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.